Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012

Ιεραρχών ατοπήματα.

Προ ημερών διαβάσαμε δηλώσεις του Μητροπολίτη Πατρών κυρίου Χρυσοστόμου, σχετικές με την απόφαση της κυβέρνησης να επιτρέψει το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Θα μου επιτρέψει ο σεβασμιότατος να κριτικάρω τις δηλώσεις του και να του υπενθυμίσω πως με βάση τους θρησκευτικούς κανόνες, δεν επιτρέπεται ν’ αντιδικεί με τις κοσμικές εξουσίες. Σε μια περίοδο μεγάλης κρίσης, ανεργίας, πείνας και συσσιτίων φτωχών πολιτών, καυτηρίασε την εργασία της Κυριακής με σκληρά λόγια, όπως «το κέρδος που γίνεται Κυριακή είναι αφορισμένο και καταραμένο κι όποιος το παίρνει βάζει φωτιά και κατάρα στο σπίτι του». Τι είναι αυτά που λέτε κύριε, ή άγιε όπως συνηθίζετε ν’ αποκαλείσθε μεταξύ σας. Εσάς σας έχει εξασφαλίσει ο Κύριος τον άρτον σας και η πολιτεία το παντεσπάνι σας. Ρωτήσατε τους ανέργους αν εύρισκαν μια εργασία, έστω και ως ωρομίσθιοι, θα είχαν άρνηση αν ήταν Κυριακή; Σίγουρα όχι.

Είσαστε αρκετά ευτραφής, δεν γνωρίζω τον λόγο, αλλά παρατηρώ πως είναι ίδιον των περισσοτέρων ιεραρχών, ακόμη και των διακόνων τους κι ασφαλώς δεν δημιουργεί την εντύπωση στέρησης, ως εκ τούτου είναι κατανοητό πως είναι δύσκολο ο χορτάτος να καταλάβει τον πεινασμένο. Εκτός όλων αυτών, δεν έχετε αντιλήφθη πόσος κόσμος εργάζεται την Κυριακή; Είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός επαγγελμάτων κι εργαζομένων. Θα σας θυμίσω μερικά. Εκτός από τον στρατό την αστυνομία την πυροσβεστική και τα νοσοκομεία, που θα πείτε πως είναι απαραίτητα. Ακολουθούν όλων των ειδών συγκοινωνίες. Εδάφους, αέρος και θαλασσών, μαζί με τους λιμενικούς, τελωνιακούς, υπηρεσίες αεροδρομίων, ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, παραγωγής και παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, νερού και πάνω απ’ όλα αυτά, τα κέντρα διασκεδάσεως, θέατρα, εστιατόρια, κινηματογράφοι, καφετέριες ραδιοφωνία, τηλεόραση και πολλά άλλα που δεν θέλω να γεμίσω την σελίδα κατονομάζοντάς τα. 

Όλος αυτός ο κόσμος και το ψωμί ή τα κέρδη αυτής της ημέρας του, είναι αφορισμένα και καταραμένα σεβασμιότατε; Ποιος κάνει τον διαχωρισμό τι είναι λάθος και τι επιτρεπτό; Μπορείτε να το δικαιολογήσετε με τους ιερούς κανόνες; Αντίθετα θα μπορούσα ν’ αναφέρω πόσες παραβάσεις ιερών κανόνων κάνετε εσείς, όχι προσωπικά, αλλά εν συνόλω στην Ιεραρχία, ομαδικά αλλά και προσωπικά πολλοί εξ υμών. Πρώτα πρώτα προσφέρετε επ’ αμοιβή, αυτό που ο κύριος είπε «δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε». Ματθ. Ι.8 Όταν παρίστασθε σε μυστήρια, γάμους, βαπτίσεις και κηδείες, έχετε ή όχι τιμολόγιο; Όχι μόνον επιτρέπετε τον όρκο, αλλά ορκίζετε επισήμως πολιτικούς, δικαστικούς, στρατιωτικούς και λοιπούς, ενώ αυτό απαγόρευσε ρητώς ο Κύριος. Ματθ. Ε.34. Και το διαζύγιο απαγόρευσε ο Κύριος, αλλά θα προτιμήσω να μην επεκταθώ σ’ αυτό, καίει. 

Όσο για τις παρεμβάσεις σας στην εξουσία, θα σας θυμίσω πως ο απόστολος Παύλος είπε. «Πάσα ψυχή ας υποτάσσηται εις τας ανωτέρας εξουσίας. Διότι δεν υπάρχει εξουσία ειμή από Θεού. Αι δε ούσαι εξουσίαι υπό Θεού είναι τεταγμέναι. Ώστε ο εναντιούμενος εις την εξουσίαν εναντιούται εις την διαταγήν του Θεού. Οι δε εναντιούμενοι θέλουσι λάβει εις εαυτούς καταδίκην». Ρωμ. ΙΓ.1 Πάσα ψυχή λέει δεν εξαιρεί κανέναν. Αν δεν με απατά η μνήμη μου ήσασταν πνευματικό τέκνο του μακαριστού Χριστόδουλου, κι εκείνον αντιγράψατε στις παρεμβάσεις στα της πολιτείας. Εκείνος ξεσήκωσε τον κόσμο με το θέμα των ταυτοτήτων, λες κι όποιος έγραφε το θρήσκευμα στην ταυτότητα, ήταν και καλός Χριστιανός. Ο καλός γνωρίζεται από τις πράξεις του κι όχι από τα έγγραφα. 

Άλλος. Ο Μακεδονομάχος αγωνιστής, ο «παναγιότατος» Άνθιμος Θεσσαλονίκης. Στο τέλος της Κυριακής λειτουργίας βγάζει πύρινους λόγους περί του Μακεδονικού. Οι πιστοί πηγαίνουν στον ναό για προσευχή κι επικοινωνία με τον ύψιστο, όχι για να πάρουν μετά τ’ άρματα για την διεκδίκηση ονομασιών κι εδαφών. Δεν είναι λογικό να πολιτικολογεί μπροστά στην ωραία πύλη. Ο ναός δεν είναι τόπος πολιτικής, αλλά τόπος λατρείας. Ο ποιμενάρχης αυτός, ανήμερα του Αγίου Δημητρίου, πολιούχου της Θεσσαλονίκης, διαχώρισε το ποίμνιο σε πρώτης και δευτέρας κατηγορίας Χριστιανούς. Φοβούμενες οι αρχές γιουχαΐσματα κατά των πολιτειακών αρχόντων, δέχθηκε να βάλουν κάγκελα πέριξ του ναού, και μοίρασε προσκλήσεις σε κάποιους, που κατ’ αυτόν διέφεραν από άλλους. Άκουσον άκουσον, γραπτή πρόσκληση ή Face control για τους εκλεκτούς του Αγίου. Τι ήθελε να μας πεί; Πως οι πολιτικοί είχαν περισσότερη ανάγκην προσευχής, ή κράτησε τα προσχήματα και το τυπικόν της ημέρας; Δεν ήταν πλέον θρησκευτική εορτή, αλλά πολιτική. 

Ο πολυπράγμων Πειραιώς Σεραφείμ δεν έχει αφήσει τίποτα που να μην το καυτηριάσει. Και καλά τα δικά μας, αλλά δεν περιορίζεται μόνον σ’ αυτά. Αφορισμούς εναντίων του αρχιερέα των Ρωμαιοκαθολικών Πάπα, του Λούθηρου, του Καλβίνου, της Μασονίας, του διεθνούς Σιωνισμού, των Εβραίων, των Μουσουλμάνων, της λέσχης μπίλτερμπερκ, των επιστημόνων στο ερευνητικό κέντρο Ευρωπαϊκών ερευνών Cern στην Γενεύη, που κάνουν την έρευνα για το μποζόνιο του Χιγκξ, γνωστό ως σωματίδιο του Θεού. Της Σερβικής εκκλησίας για παραβάσεις ιερών κανόνων, μεταξύ αυτών και την ομαδική βάπτιση 550 μαθητών διά ραντίσματος. Το τρελό της όλης πολιτείας του, είναι ότι έγραψε επιστολή στην Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας, η οποία απένειμε τον τίτλο του σερ στο γνωστό καλλιτέχνη Elton John και της ζήτησε ν’ ανακαλέσει τον τίτλο, επειδή ο τιμημένος καλλιτέχνης είναι ομοφυλόφιλος. Λες και το συμβούλιο του στέμματος και η Βρετανική κυβέρνηση δεν είχαν άποψη και περίμεναν αυτήν, του παρθένου ιεράρχη. Και η τελευταία του συμβουλή προς τους πιστούς, να αποφεύγουν την πεολειχία (στοματικό έρωτα) γιατί υπάρχει κίνδυνος καρκίνου. Ενημερωμένος ο άγιος Πειραιώς, αντί να κάνει το θρησκευτικό του έργο, διδάσκει σεξουαλική υγιεινή. 

Τι έχουμε ν’ ακούσουμε ακόμη. Με τις δηλώσεις του για πολιτικούς αλλά και θρησκευτικούς ηγέτες ξένων χωρών, μπορεί να δημιουργήσει διπλωματικά προβλήματα. Κάποιος πρέπει να τον μαζέψει. Ευτυχώς που είναι μειοψηφία στην ιεραρχία. Φωτεινό παράδειγμα πραότητος, καλοσύνης κι ευγενείας είναι ο προκαθήμενος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Έχει πραγματικό έργο και ζει ως μοναχός όπως επιβάλει το σχήμα του. Δεν πρέπει να επιζητούν λόγο στις κοσμικές εξουσίες. Πρέπει να είναι παραδείγμα έναντι των πιστών και αντί πολιτικής να κάνουν διδασκαλία. Οι περισσότεροι πιστοί δεν καταλαβαίνουν την γλώσσα της λειτουργίας, πηγαίνουν στον ναό από συνήθεια και κοινωνούν χωρίς να γνωρίζουν τι εκφράζει η Αγία Κοινωνία. Απλώς επειδή είναι καλό. Αυτή είναι η αποστολή τους κι όχι τα πολιτικά και πατριωτικά. Αν αυτή την δόξα επιθυμούν, να βγάλουν τα ράσα και να μπούν καθαρά στα κοσμικά. «Ουδείς δύνατε δυσί κυρίοις δουλεύειν, ή γαρ τον ένα μισήσει και τον έτερον αγαπήσει, ή ενός ανθέξεται και του εταίρου καταφρονήσει. Ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και Μαμωνά. Ματθ. Σ. 24-25.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...